Saturday, May 9, 2009

:: Congrats to Me again ::



~~ Actually jadual aku lepas2 exam n da nak bertunang nie penuh bangat heheh..seperti yang telah sedia maklum..tempoh hari awal bulan 4..aku da p ke UMP kuantan untuk sesi ujian komputer bagi jawatan pembantu tadbir pekeranian operasi....mak ai..ramai gilerz time tue..

~~ Aku da redha jerlah..masa sebelum start tue..hurm..kene daftar duulu..aku dapat giliran no. 4..My dear tolak suh amik no awal2 nasib baik lah die tolak aku..jadi awal jugak lah akunyer no..lucky no.4..

~~ Mase start ujian komputer tue kene daftar..aku tengok calon semua ada 200 lebih..gilerz kitaorg di kumpulkan dalam beberapa bilik komputer..aku redha jerlah..ujian tu memang susah..sebab die ada bg 4 soklan..simple but..menguji tahap kesabaran aku..mane tak nyer..guna windows vista..alamak..aku da tak tau da nak wat cam na..windows tue memang advance gilerz..semua icon menyorok..semua soklan guna application..word..power point n excel..nasib die tak bagi soklan access..kalau tak mati aku..lepas2 tue..alhamdulillah aku dapat selesaikan dengan cermat dan kemas.....aku da redha jer..sebab aku buat excel guna manual..hurmm..

~~ pas2 balik tue..sampai lah ke KL aku sakit kepala yang amat sangat..
Selepas beberapa minggu..aku terima surat dari UMP..aku berjaya untuk ke second stage..wah..gumbiranya..surat nie guna alamat umah bakal mak mertua akulah..heheheh..Tak de kate lain yang dapat di ucap selain Alhamdulillah..

~~ Lepas dapat jer keputusan tue.. aku ader gak tepon org perjawatan kat sana..aku tepon bos 2 atas..tanya bla..bla..yang penting kalau lah aku di takdirkan berjaya..servis aku di ambil kira..tapi dengan izin majlis perjawatan UMP..Alhamdulillah..da dapat second stage nie pon da syukur..aku nak buat yang terbaik..kalau ada rezeki di sana insyallah aku akan ke sana...

~~ Minggu pas ada staf UMP call aku..nak follow up aku dapat tak datang 19HB mei nnt..aku kate semestinya aku akan datang..susah payah aku usahakan nak ke sana..takkan nak lepaskan peluang keemasan nie..hehehe..aku ader gak risik2 kat org yang call aku tue..aku tanye die..Berapa ramai orang yang di panggil dan berapa org plak yang hendak di gunakan untuk jawatan kosong nie...hurm...die bgtau lah calon di panggil dalam 30 org...dan nak guna dalam 20 org..wah ramai jugak tue...mesti die nak guna untuk main campus yang baru nak bukak kat pekan pahang tue,whatever pon aku akan usahakan supaya berjaya..Insyallah..doa2kan lah yer..

~~ Untuk kawan2 yang di IIM yg membaca blog nie..harap simpan2 rahsia geng2..jangan beritahu budak2 kat IIM plak aku mintak keje lain..nnt jadi citer lain plak..tak SYUKELAH....hehehehe..so sendiri mau ingat..nie blog kiter..family kiter..biar lah kiter2 jer yang tahu..adios...

2 comments:

LizHairi said...

erm...tau xper
nanti senasib macam akak dulu
ahaks!!

ErinZ Site said...

:; Tak per arr kak rose..erin tak harap da ...hehehehe..kalau dapat alhamdulillah =)