Thursday, May 28, 2009

:: Alhamdulillah Akhirnya ::

~~ Aloha..pagi nie..aku lambat sikit p keje..bangun lambat lah..sebabnyer mata aku still cam sakit lagi..sampai opis dalam kul 9.30 pagi...opis agak huru hara hari nie..sebab nyer semuanya kalut nak p pontian untuk program sektor swasta..di MRSM Pontian...

~~ Aku buat jerlah keje seperti biasa...pagi nie ade borak2 dengan En Zubayry, Kak Ogy n Abg Mail..entah kenapa..tetibe aku nak bertanya derang pasal kelebihan keje kerajaan..baru lah aku jelas..selama nie..aku malas jer nak amik port pasal keje kerajaan atau badan berkanun nie bagi aku sama jer..

~~ En Zubayry dok story lah..bla..bla..bla...agak nyer banyak "insting" aku kebelakangan nie..tentang keje kat UMP nie..Macam minggu lepas..aku p teman kak siti n kak sarina p Bank islam..aku lepak lah kat tepi dinding...tetibe ader segerombolan mamat nak p solat jumaat..derang betul2 benti depan aku..dok bercerita tentang nak p kuantan..aku pon macam peliklah..sebab nyer napelah mst nak benti depan aku..ramai plak tue..semuanya pasal kuantan..n pahang..

~~ Actually, 3 hari lepas UMP ada call aku..die mintak aku fax kan slip gaji aku bulan 5..huhuhu..tapi die tak bgtau aku pon aku dapat keje ke tak kat UMP.. macam2 benda peliklah..aku buat tak tau jerlah..Actually aku da faham prosedur pelantikan..tapi selagi tak de surat hitam putih..aku tak berani nak cakap... Ada jugak aku call2 kawan yang sama2 intiview ngan aku tempoh hari..tapi die kata tak de plak UMP call tanya pasal gaji..pelikkan..

~~ Then pada hari nie...jam 3.15 petang..hari khamis..ada sorang pegawai dari unit perjawatan UMP call..aku memang da save da number die..nama die En Azizul..die bgtau aku..die nak hantar surat offer letter kat aku..Then die tanya..surat nie nak hantar ke mana?aku bgtau lah..tak per boleh guna hantar alamat yang die pos surat untuk temuduga tempoh hari..huhuhuhu.. Alhamdulillah...aku di offer..tapi surat aku tak tengok lagi..die akan pos..2 3 hari lagi sampai lah tue..kat umah My Dear kat Sg. Isap.. Alhamdulillah..syukur..rezeki Allah bagi...








~~ hurm..perasan hepi sangat..tapi surat tak dapat lagi..hehehehe..cam ner tue?boleh kira da dapat ker offer tue?heheheh...dapatlah kot..ke khayalan jer semata? entahlah..apa2 perkembangan ..aku akan update dari semasa ke semasa..yang penting..Itulah die di namakan rezeki... Sayang kat IIM..di IIM banyak aku belajar tentang pentadbiran..lebih2 lagi aku banyak belajar dari bekas CC aku..En. Manizam..die banyak sangat bantu aku...dari aku zero to hero...bukan mudah nak tinggal kan IIM..IIM still the best..but..aku hanya ingin jaminan untuk masa tua..n ada peluang untuk aku p jauh..aku think positive jer...apa2 jer berlaku pas nie..aku tanggung sendiri..aku takkan susah kan orang lain.. Thanks to IIM...

0 comments: