Tuesday, April 14, 2009

:: Semoga Kak Ina Cepat Sembuh ::

~~ Salamz..Actually ada berita sedih lah untuk di kongsi bersama..Kak ina opismate aku sakit teruk di hospital..pagi tue aku n kengkawan opis aku p melawat die kat hospital KPJ..sedih sangat sebab nyer pada malam sebelum tue..Kak sarina da bagitau aku hal tue..kata nya ada ketumbuhan kat otak kak ina..bende tue makin besar dan menghimpit bahagian otak die..masa hari kitaorg jumpe die tue die ok sikit..



~~ Kitaorg pun tak bape jelas tentang sakit kak ina nie..dengar citer tue lah ini lah...so aku n kengkawan pon p lah hospital Ampang Puteri...hurm..kat sana..jumpe die n citer2 ngan die..nampak sakit jugak kak ina..tapi die cakap pon cam da tak kuat..suami die pon start citerlah apa sebenarnyer yang berlaku..sedih tol..upenyer kak ina 2 hari yang sebelum tue..tak kenal sesape yang datang jumpe die..termasuklah Abg suriah n En Nizam masa melawat die semalam..Perangai die da balik ke budak2 ...ada cecair di belakang otak die..sebesar bola ping pong pada hari semalam...hari nie..bende tue da besar telur ayam sebab doktor cucuk ubat kat belakang kepala die..nak sah kan apa bende sebenarnyer cecair kat belakang otak die..



~~ Masa kitaorg melawat die nie..die kenal da orang..sebab nyer doktor ada bagi die satu ubat..aku pon tak tau...ubat apa..die da boleh bangun n bercakap..kalau tak die tak kenal orang da..sok kak ina kena masuk dewan bedah nak kuarkan cecair tue dari kepala die..doktor kata mende tue da 6 tahun dalam kepala die..tapi kak ina kuat..die dapat lawan sakit die..baru nielah dapat tau die sakit..aku masa tue..cam da sebak jer..yelah...kawan2 sepejabat..lagipon memang selalu bergurau senda..marah2, gaduh2 pon penah..huh...tapi nasib baiklah kak ina ok..kalau die tak kenal kitaorg lagilah sedih..



~~ Pembedahan tue..memang kene wat cepat..kalu tak akan keras..perbelanjaan nak bedah jer..RM 40,000..nasib baik company ada cover RM 25,000..yang RM 15,000 tue..kak ina guna gela...hurm..hopefully..kak ina akan sembuh cepat2..Sebelum balik tue..husband Kak ina pesan kat kitaorg..kalau ada sakit2 kepala2 nie..jangan lah pandang remeh..p lah check..takut2 jadi cam nielah..sian kat Kak ina..huhuhuhu





~~ Pas melawat tue..kitaorg pon balik opis..kat opis aku citerlah kat CC n yang lain tentang keadaan kak ina..apa yang kitaorg mampu kitaorg tolong..So kita semua sama2 doakan kak ina akan stabil...Da....

2 comments:

LizHairi said...

:-(

ErinZ Site said...

:: Jangan cedeh2..kak ina da hampir sembuh..die masih dalam tempoh cuti sakit