Monday, March 7, 2011

:: My Hometown.. Bufday..Newborn n Weeding ::

Aloha..

~~ hi kengkawan....nak share ler ngan korang story aku last weekend..sabtu lepas aku balik kg..erm..but my family semua tak de..nak wat cam ne..coz..my along nak celebrate bufday mak kat KL..jadi aku n hubby..balik kg terus..n celebrate kat umah jer..erm...sabtu kami sampai jer..aku terus ajak hubby p makan kat nasuha...sesaje jerlah nak test masakan die...sepanjang umur idop kat muo..tak penah pulak aku nak singgah makan kat situ..erm...actually nak komen lebih2 pon tak boleh..sebab mungkin makanan kat situ khas untuk org yang jaga kesihatan jer kot..mcm aku nie..semuanyer rasa tak kene..even semuanya tawar n lebih herba..hwhahwhhahwhahwa...tp sebab dah lapar sangat...telan ajelah..


~~ then kitaorg pon sampai umah,,,umah tak de sape2..erm..sunyi jerk..pastu..lepas letak barang2..mandi2..then p jumpe alif kat umah belakang..dak kecit tue tgh tido..aku kejut2..die tak de mood nak layan..huhuhuhuhuhuhu..pastu kitaorg pon terus p bando....kebetulan..hari yang sama ader PC fair kat muo n kuantan...aku p lah ajak hubby p singgah kat jubli intan tgk pc fair..urm..not bad...semuanya brg komputer...

~~ pastu aku ajak hubby p lepak tanjung..cam tue jelah keadaan nyer..sugul n sunyi sepi...tp tuelah aku pon tak penah ajak hubby kat tempat jogging tanjung ketapang tue (bukan yang tempat banyak monyet tue yer)..yang mengadap selat melaka tue..hubby kata...pun aku tak penah ajak die ke situ..aku jawab sebab panas..aku malas nak p panas2..dapatlah rasa jap keadaan sunset kat situ..


~~ erm...sesudah lepak..kami pon sambung balik aktiviti di sebelah malam,,, tgh jalan2 tetibe ternampak pulok mende yang mencuti pandangan aku..Wah..MUO ade uptown...walaupun tak semeriah KL n Kuantan..but oklah..adelah jugak entertaiment nyer..pastu ajak hubby p makan kat bustand pagoh..layan mee bandong..ader lak kejadian yang agak memeranjatkan,,,ader pekerja kat bustand tue bergadoh sampai baling2 cawan..naik antu lah gaknye..then semua pelanggan pon sambung makan..tah ape2 tah dak2 nie..punca kecik jer kot..bukan nyer beso mana pon..



~~ Pas makan..kitaorg pon balik...erm..tgk mak pon tak balik2..kitaorg  pon karoke kat umah sampai kul 1..hahahhaha..then tido sampai pagi..dalam 6.30 pagi tue aku tgk mak sampai..kul 10 bangun baru jumpe mak..huhuhuhuhuhu...then baru lah makan..bagi2 hadiah kat mak ..nak celebrate tak sempat..bg hadiah jelah..dapatlah jumpe nadim..anak buah ke tiga aku..erm...chummel2...ader lesung pipit tecit bawah bibir...nadim nie..lagi chubby dr aura...baru 2 bulan..bdan dah membulat...erm..kejap je jumpe die..pastu aku pon sesiap dah nak p weeding si adeq kat bando..



~~ Pas sesiap tue..aku n my hubby dapatlah p umah adeq zaki..urm...sampai2 jer..die terus panggil aku "kak...thanks kak"..adoi..dari jauh dah jerit..perantin lak tue..masa tue die pakai baju biasa jer..tak siap lagi upenyer die..hehehe.aku terus ajak hubby jumpe die..n die suh p makan dulu..pas makan..kitaorg jumpelah die kat atas..dapatlah kenal wife die..neway selamat perantin baru adikku...hehehhee (siap hang mention hubby akak sebaya hang ngn wife hang eik...sabo jelah..neway..skung jodoh adeq suda sampai...semoga bahagia hingga ke anak cucu...k..n selamat menempuh alam rumah tangga...hehehhee)



~~ pas p weeding jer...kitaorg terus sesiap nak gerak balik muo..erm..sampai2 kat umah..angkat barang..n terus je balik kuantan..erm..lepas sampai kuantan terus anta adik n p umah mak..pas solat hubby ajak p pc fair kat zennith hotel..pastu makan n balik..adoi melepek lah jap tgk bola..ape dah..MU kalah ngan liverpool 3 - 1..urm..pastu aku pon tido sampai pagi..weee....skung layan gambo sepanjang aku di kg lah k...=)

0 comments: