Saturday, March 19, 2011

:: Holiday Trip 2011 wif My FIL ::

Aloha..

Wif My Dear
~~ erm..actually ada kisah disebalik percutian kami sekeluarga kali ini..boleh nak dikatakan membengangkan dan juga mengembirakan. For dis mid school holiday..My family merancang untuk bercuti..then semuanya aku n my hubby dah aturkan..but..segalanya hancur apabila tempat penginapan yang aku tempah..tapi tak de..disebabkan ketidak jelasan maklumat yang diberi oleh pegawai berkenaan segala planning aku n my hubby hancur..
:: My Famili ::
~~ Then diselamatkan oleh ibu mertuaku n kami dapat jugak cari the best hotel (boleh nak dikatakan begitu) n aku suggestkan pada kawan2 bolehlah menginap di hotel tersebut..so dis percutian kami sekeluarga pergi ke cameron..memandangkan ibu mertuaku belum pernah menjejakkan kaki nya di sana..so my hubby pun mereliasikan impian ibu mertuaku..


~~ Percutian kali ni..kitaorg bermalam sehari..but before that mmg aku n my fil ader di KL..kebetulan time tue aku ada kelas di Shah Alam..lepak umah kak long..kami gerak pagi2 isnin kul 5.00 pagi..urm..sampai di cameron dalam kul 9.00pg..erm..tanpa melengah masa kami pon pergi ke cactus valley...urm..jenuh gak nak menunggu kul 1 untuk check in..dah suda jenjalan tue..kitaorg pon check in..di Hotel Titiwangsa, Cameron Highland..kami tempah bilik family..harga semalam RM290 untuk 4 org..yang paling aku terkejut hotel nie boleh nak dikatakan hotel budjet..tp ada sediakan makan malam n sarapan  pagi..woo..sangat berpuas hati..n len kali leh p lagi hotel nie..

~~ erm..puaslah juga berjalan, dari kea farm , pasar brinchang ke ladang teh..cuaca semasa kami di sana tak menentu susulan dari gempa bumi n tsunami yang melanda jepun..nasib ari isninpg  tue kitaorg pusing cameron sampai penat baru balik..walaupun percutian hanya 2 h 1 malam..tp rasa cam lama jer coz..ari senin pagi dah ader kat cameron..

~~ Untuk kengkawan yang nak p ke cameron..pergilah pada pertengahan tahun coz kalau awal tahun stobery tak masak lagi..baru aku n family tau atas maklumat yang kongsi oleh salah seorang penjual di pasal malam perihal stoberi...katanya..kalau ujung tahun waktu ujan..jadi stoberi banyak tak menjadi..so nak p p macam kitaorg bulan 3...buah stoberi dah masak ranum lagi..


~~ n korang jangan risau kalau nak p cameron..banyak hotel2 baru..tapi sebelum p tue..survey dulu..ok..so layan gambo lak..da..da..

0 comments: