Tuesday, March 1, 2011

:: Kursus Kepimpinan Pentadbir Ikhtisas 2011 ::

Aloha...

~~ Huh..dapat gak curik masa sikit petang nie tuk tulis blog ari nie...erm...actually..dah 3 minggu aku tidak masuk pejabat..sebab aku kene p kursus induksi umum, khusus dan TWC ....Alhamdulillah...semuanya telah selesai ..kursus induksi umum, khusus n twc..telah sampai juga ke penghujung...

~~ Penat sebenarnyer kursus nie..kene dengo ceramah pasal keje..semuanya pasal keje..sebenarnyer aku nie pon dah terlewat dah p induksi..batch2 aku semua dah lepas dah p..but kali nie punya induksi mmg lain dari yang lepas2...but still jugak aku tempoh...ahad lepas adalah hari  terakhir untuk kesemua 3 modul kursus tue..

~~ sebelum nie..tak penah p induksi..masa keje kat IIM pon tak p sebab tak diperuntukkan pon untuk p induksi..n dah masuk line gov betul nie..kene p lah kan..sebab kalau tak p tak kompom nanti..hehehe..erm..cam ne nak setat??


~~ ok..pada jumaat lepas..aku n batch2 UMP di arah untuk p Kursus Kepimpinan Pentadbir Ikhtisas 2011 a.k.a TWC..modul kali nie..semua pon tak tau jenis ape..sebab semua bercampur mau dari jawatan bawah sampai lah ke atas..ader baiknyer juga sebab kami leh kenal rpt n tak de jurang antara pegawai n jawatan sokongan..

~~ kitaorg di hantar ke Kem Askar Wataniah Sg. Miang...selama 3 hari 2 malam..huh..gile nyer aktiviti habis sakit seluruh badan2 aku..training macam tentera kot..kawad jer hari pertama 2 jam..sib baik ler petang tue tak panas..cuaca redup jer..n malam tue..ader lah aktiviti2 lain..walaupun 3 hari 2 malam..tp aku rasa macam lama jer..masa hari pertama tue dah rasa lama dah..padahal tido pon tak lagik..

~~ Keadaan kat Kem ok..kem baru..bilik pon cantik..tp aktiviti jelh yang tak menahan..mmg teruk..hari kedua tue..ader permainan perang2..n absealling...pengalaman pertama naik menara bomba 4 tingkat..rasa dah nak tercabut nyawa..adoi...but pengalaman lah...n hari ketiga kitaorg masuk utan..pengalaman masuk paya..belukar..mmg aku akan ingat sampai biler2..nak2 muka jurulatih askar tue..rase nak tijak2 jer..tp sabo jelah kan..nasib baik semuanyer selamat...tak de yang ilang..cuma group aku jer...sesat 2 jam dalam paya belukar tue..huhuhuhuhu..tuhan jerlah tau rasa cam ne..

~~ apepun terima kasih lah pada jurulatih askar tue...n pegawai2 leftnen kornel2 yang ader masa kat kem tue...tak de yang kene jerit cuma banyak yang kene sindir ..tp seronok..n pengalaman tue yang penting kan..walaupun hati ader sikit sakit..hehehehe...takpe2 maafkan..

~~ so ahad lepas last day..aku pulang dengan selamat menaiki bas..di jemput oleh hubbyku..n semalam aku MC sebab seluruh badan aku bengkak..huh..tahniah pada diri sendiri..pasni tunggu surat kompom jer k..hehehehe =)

0 comments: