Saturday, May 22, 2010

:: Community Service P.E.R.M.A.T.A C.A.M.A.R ::

Aloha...

~~ Alhamdulillah..dh selesai first community service PBMSK..aku pon join jugak pagi tadi..gerak dr rumah kul 8.00pg...hurm..pagi tadi p umah anak2 yatim...alhamdulillah. pagi tadi p umah anak2 yatim PERMATA CAMAR..di kg Kepadang...hepi tengok anak2 yatim buat aktiviti dengan pensyarah2 PBMSK..Nak share maksud PERMATA C.A.M.A.R...

PERMATA : sejenis batu yang sangat cantik dan sangat bernilai...

C : Cara
A : Asuhan
M : Mengikut
A : Ajaran
R : Rasullulah

~~ Sangat tersentuh aku mendengar nyer...





~~ Tugas aku, Aku kene dok dapur tulun JK Masak...Nway...hepi sngat dpt buat community service..biler tgk keadaan anak2 yatim nie..sedih sangat..kecik2 lagi dah tak de mak ayah...ada jugak yang mak ayah org susah tak dapat nak jaga anak tu...hurm..walaupun sangat letih..team JK Msak a.k.a admin sangat komited..peluh2 buat kerja...





~~ Lepas dah selesai memotong2 aku n nadia p tengok aktiviti2 anak2 yatim tu..ada team pensyarah soal2 anak2 yatim tue dlm grouping..then ader team yang tngah mengecat library yang baru nk launch..kitaorg menyebok bergambo jrlah sambil tgk2 aktiviti yang di jalankan..hehehe..nie pon antara aktivitiyang d alankan untuk community service nie...







~~ Msa dk lepak2 waktu lnch tue..tetibe terdengar anak kak jem tanya kak jem satu perkara.." Ibu mana mak ayah derang ??"tanya anak kak jem.."Mak ayah derang dah tak de..." kak jem... " Mak ayah derang pergi mana?? tanya anak kak jem lagi (ylah budak2 perasaan ingin tahu tue ader)..."Mak ayah derang dah tak de..."jawab kak jem.."Kalau mak ayah derang tak de..mcm mane derang boleh besar?? tanya anak kak jem...soaln tue...di sahut gelak tawa kitaorg...pas tue semua senap..masih terngiang2 dalam kotak fikiran aku...bijak nyer kanak2 nie..derang lebih logikal...sedih jugak bile dengar soklan2 dr anak kak jem tue...huh..alhamdulillah aku masih ada mak ayah lagi..semoga ayah n mak sehat sentiasa n di krniakan kesihatan yang baik...Ya Allah lindungilah ibu bapa ku ='(...





~~ Selepas zohor aku pon grak balik ke rumah..then tertido akibat sangat ltih...so

0 comments: