Thursday, November 26, 2009

:: Lawatan 5S di UniMAP dan IKM Perlis ++ Bercuti kat Padang Beso n Langkawi ::

Aloha....

~~ Wah aku baru balik dari Perlis..ada lawatan 5S kat sana..actually nie lawatan kerja..kertas cadangan yang dibuat oleh My Bos n lagi sorang bos fakulti kimia....tapi semuanya cadangan bersama..dua2 buah fakulti nie..







~~ Macam tahun lepas..lepas exam...aku n geng2 opis wat percutian ke Pulau Redang lebih fun n enjoy sebab tak yah nak formal2 sangat..tapi yang kali nie kat UMP derang buat officially...but oklah kan...boleh jugak release2 tension...lagipon nie lawatan kerja...



~~ First time sebenarnyer p perlis n langkawi...tue lah antara nyer negeri yang aku tak penah jejak...selain sabah...perjalanan kitaorg naik bas..2 3 kali jugak lah benti...12 jam nak sampa kat sana letih tul..tapi experience yang berharga buat aku...neway TQ PBMSK..sudi nak bawak aku ke sana...bukan senang nak p ramai2 satu opis aku lagi..satu bas..pusat bahasa sahaja..actually...bas ada 2 yang p...bas fakulti aku tak penuh pon....hehehehehebest jer...Ckin pon naik ngan bas opis aku..sebab bas fakult die penuh jugak...







~~ masa sampai sana malam..aku grk kul 8.30 pagi dr kuantan..sampai kuala perlis...9.15 mlm...lama kan...sampai2 jer..itaorg p makan..hotel dekat jer upenyer dengan jeti...kitaorg dok kat Seaview hotel...bolehlah..aku dok ngan kak Zu, satu bilik..letih sangat..pas tue tido...

~~ Soknyer..pagi2 da kene p UniMAP n IKM perlis..lawatan bermula...petang tue..p Padang beso....jalan2 shopping2 baju...murah2 beb kat sane.best...tapi cuace agak ujan lebat masa aku singgah kat padang beso....Pas balik dr sane..balik bilik..sempat2 melepak dgn opis mate aku kat bilik nadia n kak najah...pas tu tido lah...





~~ Sok nyer plak...aku n derang satu bas p Pulau Langkawi..tapi masa kitag agak terhad..kul 8 naik feri sampai langkawi kul 9, pastu terus p kilang buat gamat, then pi iaman sri last skali p haji Ismail group...dapatlah beli sebinier skit buat org2 kat kg..n mfamily mertua aku....hehhhehe....dalam kul 12.45..kitaorg gerak naik feri balik ke kuala perlis semula..peh..nak patah tulang aku...bawak pinggan mangkuk...nasib baik 2 set jer....sampai jer kat jeti kuala perlis..terus naik bas balik kuantan...hehehehe...so..berakhirlah lawatan 5S sambil jalan2...



~~ Ding dong2 sampai kat UMP kul 2.00 pagi...penatnyer..tunggu papa amik..n da sampai...terus balik umah..kuantan berkabus..sampai2 jer umah...tak tengok pon barang..mandi2 terus tido...Tapi bestlah pengalaman tue...kalau ada rezeki nak p lagi perlis...boleh soping2....=)nk tido plk....letih....

0 comments: