Tuesday, November 10, 2009

:: Hari yang mengejutkan dan memeranjatkan ::

~~ Aloha....

~~ Kalau baca jer tajuk nie..mst aku rasa ada halangan jer nak meng 'share' cerita dengan korang...sebenarnyer dari pagi semalam sampailah sampai malam semalam adalah hari terkejut2 untuk diri aku..apsal pelik no bunyinyer..eh suke atilah nak buat ayat cam ner...



~~ semalam ari senin..biasalah bagi pekerja2 yang mcm2 aku nie..isnin adalah hari yang susah sangat nak mulakan kerja..sebab nyer...cuti sabtu ahad kan..sendi2 nie malas nak bangun n buat mende2..tapi aku nie bawak jer buku nak baca, prepare untuk exam..tapi hampeh...baca satu perenggan jer..lain2 kene layan student2 kat kaunter..

~~ Pagi tue...ada sikit story nak citer..PP baru aku masuk untuk lapor diri...hurm macam tak besh jer..sebab PP aku kene reshuffle ke Jabatan Lain ..sebenarnyer ade jer story rentetan sebelum kejadian hari semalam berlaku..sian PP aku..tapi aku positif jer..sebabnyer aper yang berlaku ada hikmah..n mungkin time die da nak kene reshuffle...lagipun die da lama kat PBMSK nie..dari awal penubuhan pusat nie lagi..

~~ Tapi ada jer org mendengki n whatever..manusia nie..penuh dengan rasa dengki khianat..tak boleh tengok org senang..nak dijadikan cerita kwn2 aku yang lain pon macam demotivated dengan apa yang da berlaku..pagi tue PAP aku baru jer masuk opis sebab lama dah die cuti kerana p induksi..die amik surat dari HR..surat di asingkan n ada satu surat dari HR untuk ~~~~ ..surat tue kamil bagi pada nadia..huh..nak tau tak surat aper??? surat tue..bertajuk.."PEMBATALAN PEMINDAHAN PENOLONG PENDAFTAR KE bla..bla..blaa... " berita yang agak mengembirakan bagi semua yang ada..nampaknyer PP aku akan kembali semula ke PBMSK...sukelah kitaorg...

~~ Pagi tue PPT aku da brief da PP baru tue..setengah hari tue mengadap..tup2 dapat surat batal pulak perpindahan PP..heh..ape2 tah..boleh pulak surat da kuo tarik balik..malunyer ... whatever it is..selamat kembali semula my PP..kita sambung semula kerja untuk penubuhan fakulti...Tue mende yang berlaku di opis....

~~ Petang tue..cam biasalah balik umah..letihnyer sebab aku pose ... alhamdulillah da settle semua hutang piutang aku untuk bulan pose nie...petang semalam letih tak hengat...masak ikan masak kicap jer untuk berbuka...nasib baik lah ada housemate aku yang baik.. si ckin...hehhee..da macam sedare sendiri da aku dengan die..

~~ Pas berbuka..aku pon solat n..tengok lah berita..hurm..tak habis2 dengan bencana alam kat indonesia..walaupun aku geram dengan org2 indonesia dengan apa yang derang buat kat Negara Malaysia...pas tengok berita ..tengoklah adik kak mira tue berlakon citer bionik...si Nik (kamal)nie..tengok si Kamal nie belakon teringatlah kak Mira..huhuhuu..pas tue tetibe cam aku kat alam lain..tertidolah...then si ckin kejut "wei tepon mu bunyi"..aku tengok ..sape nyer lah no tepon nie..tak de save pon no tue..aku pon angkat...



Aku : "hello sape nie??...(aku ni pon macam mamai2 jer jawab, tak leh regongnize sore sape)
XXX : "dengan selambe die jawab..Leh cakap dengan erin.."
Aku : "Ha erin lah nie..siape nie???(aku cakap dengan nada cam nak marah, sebab aku tak kenal)
XXX : " Nie XXX lah..."
Aku : " XXX mane pulok lah nie?? "
XXX : " XXX .. ya allah tak kenal ke XXX?? "
Aku : dlm hati aku (mamat mane pulak lah nie..n aku mula nak ingat....)
XXX : " XXX kayak...."
Aku : "Ha???? XXX kayak??? aku cam tersentak dari tidur aku n berderau darah aku sampai ke otak..."
Aku : " Eh mane pulak lah dapat no tepon erin nie??
XXX : hehehehhe adalah..(die tau aku terkejut die tepon aku)
" sebenarnyer abg tepon nie nak jemput"
Aku : " Ha jemput??abg kawen ker??hehhehe
XXX : " Jemput..adik abg kawen..(eleh yeye jer adik die kawen )
Aku : " yelah adik kawen..cam konpius jer..adik die kawen tapi die beriye jemput aku"
XXX : "yer..adik abg kawen..6 disember nie..datang yer...
AKu : " Insyallah....kalau tak de aper2..hehehhe
XXX : "Erin kat mane???
AKu :: " erin kat umah nie..terkejutlah erin ingat sapelah lah hai..da lah baru bangun tdo...
XXX : "Erin takbalik kg ker??
AKu : "Erin tak balik bz lah belajo...
XXX : "Erin belajar lagi????
Aku : "Erin belajar lagi..belajar nie habis nak sanbung degree plak..
XXX : "ooo baguslah belajar..abg nie..malas da nak belajar lagi da tua...
Aku : " Yelah da jadi cikgu...hehhehe
XXX : "Erin biler nak kawen..hehehhe....
Aku : " nape ? nnt erin jemput..
XXX : " biler?? awal ke?tengah ker? akhir? "
Aku : " hehehhe...hurm.....(hurm panjang ) tengah ..akhir bulan 5...
XXX : "Entah2 kita sama kot....hehehhehe
Aku : " O yeke??abg da tunang?
XXX : " Da..abg da tunang"
Aku : " O...tahniah..dengan org mane?
XXX : dengan org Pantai layang....
Aku : Pantai layang mane?
XXX : "Pantai layang MUO "
Aku : " OOO ...lama da kenal ker??(aku gelak2 sambil cakap...ha..aku tak kira aku nak korek jugak siape )
XXX : "hehehhe baru jugak kenal....malas lah erin lepas jer erin huru hara idup abg...
Aku : "la..yeke..tu lah dulu ager GF baik pasang banyak2... (die gelak jer)
XXX : Ha..tue lah erin...ha..tak perlah..mende da lepas...
Aku : ha..yelah mende da lepas...hehhehehe
XXX : abg da tak pakai no 012 tue lagi tau..malas nak guna da no tue...nie bukan no permenant guna kejap2 jer sebab murah...
Aku : OO..tak pakai da..ha...nnt smslah no baru tue..senang nak jemput..Eh peliklah erin ..cmner erin abg dapat no erin nie...setahu erin, erin bagi kat sorang jer no erin..abg K..
XXX : "Kalau erin nak tau dielah yang bagi no erin..abg mintak kat die..
Aku : OOOO patutlah..tuelah erin da pesan da dengan die..jgn bgtau sesape no nie even....(pop..talian terputus...kredit habislah tue...)

~~ AKu bio jer..malas nak call balik...jantung aku macam nak gugur da time tue...tapi aku buat rilex jer...selang beberapa minit..msg masuk...no tak di kenali..
(bukak msg )
Aku :"NI no. abg XXX" aku reply "Ok.tq..insyallah takde aral erin datang
XXX : "Ok.bwk tnang erin skali..(aku tak balas pon...



~~ Aku pon borak dgn Ckin...citer kat die...hehehhe..pastu aku tepon Abg K...die pon da tau upenyer aku kat Kuantan...Kak long lah pecah rahsia...wah....terkejut aku...hampeh...rupenyer die selaloo jumpe kak long kat KL..die p umah kak long tanya aku kat mane..kak long pon bgtau die aku da pindah kuantan.....huhuu..die kate die kecik ati dengan aku..sebab dapat tahu dri mulut org lain...adoyai...bengong..die kate jauhnyer merajuk erin....hehhehe..aku gelak jer..tak delah abg...dapat keje sini...huhu..tak sabo2 nak pindah..borak2 dengan die..last sekali die cakap..insyallah..nnt die turun kuantan die nak jumpe aku..jaga diri baik2...hehehhe mengonglah..banyak terkejut2 ari nie..

~~ Aku pon terus bgtau My Dear..n story dengan die..die dengar jerlah..pastue die kate oklah..nak buang air..hehehhe..hampeh tul tunang aku nie..

~~ Aku pon masuk tido..sejuknyer malam semalam...cuace kat sini sejuk jer..Arai pon tepon aku sebelum tido..layan kat die...rindu pulak kat tunang aku..heheheh..ok last sekali say gud nite..n aku pon tido...

~~ Memang lah hari yang mengejutkan..dari story kembalinya bos PP aku kat opis..ke Ex Bf aku tefon n Abg K tau aku da ader kat kuantan..mmg terkejutlah ari semalam..tapi aku takkan lupa masa2 nie...so tue jer setakat nie nak share dengan korang..nnt ader story lain aku taip lagi..daaaa......

0 comments: