Wednesday, December 3, 2008

:: Hepi Belated Bufday My Luve ::

~~ ALoha kengkawan semua..wah bz nyer aku tak sempat2 nak update blog aku nie..agenda pada kali nie aku nak bercerita mengenai suprise bufday yang aku n kawan2 aku plan nak wat untuk "My Dear "..heheheh..banyak insiden yang berlaku..tue yang nak story sket dlm blog nie..Firstly ok actually...mase memula tue puaslah nak pikir tarikh aper yang sesuai nak buat untuk bufday nie..firsrtnyer pada tarikh y bebetui bufday bf aku nie si a'ah plak berkursus BTN..jadi delay lah sampai 21 HB..kitaorg plak bz dengan final exam...pas exam tue..kak sarina n pja plak kene demam Chicken Pox..huhuhuhu..sian derang..tue yang delay sampai sebulan bufday bf aku nie..but aku tak salahkan derang..sebab aku pon bz jugak..lgpun tak bestlah kalau kawan2 aku takde..tak meriah..ok..setelah di teliti tarikh yang sesuai adalah pada 27/11 heheh..da konfirm da time tue..set time,date,vanue,kengkawan yang hadir sume..juz kek jer..sebab kek yang aku nak wat nie aku design khas untuk "My Dear"..

~~ Actually..nie lah design kek yang di tempah khas untuk " My Dear" wah..gambar raket tennis n bola tennis..ni di design sebab kalau u all nak tau..bf aku ni memang giler dgn sukan tennis..i hope dengan ader nyer design nie..akan mengobarkan lagi semangat die untuk bermain tennis..heheheh..ok kek nie office mate aku "kak awin" yang buat "THANKS KAK AWIN"..coz susah payah untuk design kek nie..name kek nie choclate moist with ganche ..entah betul ke tak ejaan nyer aku pon tak sure..tapi best...=)...ok..start pada hari kejadian..

~~ Hari tue kak sarina kat Kg sebab tengok adik die baru pas bersalin..yelah da jadik mak long da die..tahniah..anak buah akak sarina pon comei nyer..tak lame lagi kak sarina plak..hehehehe..pagi tue plak kak mas msg tak dapat p..sebab saudara die di kg meninggal dunia..kita sedekahkan al-fatihah semoga rohnyer di cucuri rahmat .ok petang tue kak sarina msg aku..die bgtau tiket die kol 5.30 petang..aku tengah pikir nak budjet2 mase sebab tak nak sampai azrai tau aper yang aku plan dengan kawan2 aku..hehehehe..aku budjet kak sarina sampai dalam kul 9.00 mlm..so aku msg kawan2 aku bgtau derang ada kat Sate Haji Samuri jam 9.30 atau kul 10.00 mlm..huhuhu..susah sebenarnyer nak budjet mase nie..mase hari kejadian plak hujan lebat tak henti2..aku dalam kul 8.30 mlm terus p amik azrai kat umah die..die memang tak tau langsung tentang hal nie.

~~ Mase dlm perjalanan tue derang da msg da..fuad pon tak dapat datang sebab die ader keje..hurm..mst tak best semua tak de..tak pelah aku nekad jelah..mane yang ader pon cukup lah..pas tue aku cam terawal plak sampai kat umah die..aku benti kat tepi blok dekat2 umah die sebab kak sarina tak sampai serdang lagi..die msg bas y ke KL dok makan angin kat muar dulu..aku pon tepon azrai ..aku bgtau die hujan lebat sangat kat highway..jadi aku tak nampak jalan..aku stop kat shell jalan duta sebab hujan lebat azrai kate tak pelah die tunggu aku kejap..padahal aku da ader kat kawasan umah die..lawak tul ..punyelah takut terkantoi..kalau boleh aku nak membe2 aku sampai kat sane dulu..huhuhuhu...tak pelah..tunggu 2 punyer tunggu kak sarina msg da sampai serdang..aku pon kelam kabut ler p umah azrai amik die..aku budjet mase derang nak amik pja kat serdang after tue..after that aku pon amik azrai..

~~ Dalam perjalanan tue..kelakar betul..Izzah tepon, Abg Jepot msg..huhuhuu...azrai dok tanye aku bgtau die kak sarina..wawawawwa..aku takut kantoi jer..so aku dengan izzah guna " F Language"..die tak paham sangat hahahhahahah...ok..semuanyer berjalan lancar..aku call2 izzah die kat umah pja lagi tunggu pja siap...huh..time tue aku da lepas tol sg. besi..
~~ Then aku pon mencari alasan nak melengahkan perjalanan..hehehehehe..tetibe aku dapat idea...aku berlakon tengah tak tahan nak buang air depan azrai..huhuhu..cari jugak petronas..p lah turun time tue da sampai dekat2 sate kajang...heheh..aku call budak2 nie..abg jepot da lame ader kat sane..Izzah,a'ah,pja n kak sarina pon baru sampai..huh..lega aku...

~~ Then kitaorg pon gerak lah p sate kajang..hehehe..abg jep da bgtau da parking penuh time nie..hurm..aku dok pikir cam ner nak bawak kek aku nie..tak pelah die masih tak tau lagi...da sampai tue..aku mintak dei amik payung kat bonet belakang..pastu aku pon kuarkan kek kat bawah seat tempat duduk aku..azrai da mula curius da kat aku...die da mula tanye soklan pelik2 tapi aku diam jer..pastu smlm plak mase kat tesco aku beli sudu dengan pinggan polisterin ..die tanye nak buat aper..aku bgtau die sebab jumaat tue aku nak p kursus kepimpinan kat Cameron Highland..aku bg alasan uitm suh bawak saorang satu set..yang kelakar tue die percaye..mau nak pecah perut aku..tahan nak gelak..padahal aku nak buat untuk bufday die..heheheh..da sampai da kat sate kajang tue...die masih tak tau..aku terus jer naik atas..sebab semua da tunggu...heheheh..die da mula nampak terkejut..heheheheh mase tue die bersalam2 dengan Abg jeps n a'ah..die still tanye buat aper nie..aku die jer..sampai lah kitaorg da tukar meja..abg jeps bgtau die.."Hepi Belated Bufday Azrai "..muka die berubah...nampak macam agak terkejut dengan kelopak mate die yang sepet tue sambil senyum tak sudah..die da geram jer dengan aku..ody contact die mcm geram kat aku..hahahhha...aku pon bgtau dielah.." SuPRisE"..hehehehhe..bestnyer..


:: Dari kanan Kak Sarina, Izzah, Azrai , Aku ::
:: Yang si A'ah n Pija tue tengah gadoh kat belakang (asik gadoh jer..hehehehe)::
:: Agak serius perbincangan derang tue::

~~ " TERIMA KASIH KAWAN-KAWAN, U ALL THE BEST THAT I EVER HAD....atas kerjasama yang di beri..azrai agak terharu bila kitaorg wat bufday nie..sampai die tak lalu nak makan sate kajang nie banyak..die makan 10 cucuk jer..kalau nak tau die nie..kalau makan cecah jugak 20 cucuk...hheheheheh.semuanye alhamdulillah berjalan lancar...


:: Sesi Suap Menyuap aku n M Dear ::

~~ Nie ader gambar2 kenangan aku dan kawan mase kat sate kajang...kenangan yang tak penah di lupakan...
:: Gambar aku suap azrai..thanks A'ah for dis Picture..a'ah nie ader bakat amik gambo upenyer ::
:: Nie time makan2 ..pija comei..kak sarina n Izzah.. nape serius jer Izzah??? ::

~~ Gambar budak kecik comei nie..si darwisyah..sori kalau salah eja name die yer abg jeps..nie gambo anak abg jeps...wah comei tul dak nei...kat bawah nie aksi2 comei..bagus tul dak kecik nie..baik budi...pendiam jer..tau nyer menyegih jer biler org agah...



:: Pandai tengok kamera ::

~~ Masih belajar untuk menjadi bakal family yang baik in future..hehehehe ..neway..kitaorg habis lebih kurang jam 11.30 mlm..semuanyer berjalan lancar..thanks again to my all fren " Abg Jepot n Family, Izzah, Pja, Kak Sarina, A'ah , Azrai n Of Course for Me "..terima kasih banyak2..next yer coming soon bufday kak mas plak..tahun depan ingat kitaorg nak wat skali kalau bufday dekat2..sebab jimat kos sikit..kalau bufday geng dalam sebualn tue ader 2 org..boleh buat skali..kan2..heheheheh..so lastly Hepi Belated Bufday, semoga panjang umur n murah rezeki MY DEAR AzRai ::

1 comments:

imzouna said...

Wah..
Akak bru tau psal kewujudan blog erin nie..

Seronoknyerr tgk u all buat surprise! Mesti si Dear terharu dgn hadiah nie..

Semoga kalian berbahagia sentiasa yerr...
Amin