Tuesday, December 16, 2008

:: Jelajah Integriti di Muadzam Shah, Pahang ::

~~ Salam...wah..aku baru jer balik dari jelajah Integriti bertemakan Alam Lestari, Integriti AsLi...di Muadzam Shah Pahang..Gambar kat bawah tue hari pertama mase sebelum bertolak ke muadzam..Aku kat sane 4 hari 3 malam..bertolak hari Khamis lepas..kul 10.30 pagi..huhuhuhu..

~~ Actually aku tak tau sebenarnyer aper tujuan Jelajah ini di adakan oleh opis aku..then biler da dengar taklimat bos2 sektor swasta..barulah aku tau..rupanya..kami IIM nak belajar dan mengkaji Integriti Orang Asli di sana..agak menarik jugak program nie..dapat belajar Integriti orang Asli..sebenarnyer orang asli nie..sangat2 jujur..tak reti menipu..kirenyer integriti derang nie boleh nak di katakan tinggi lah..kat bawah nie gambo aku n rakan2 sebelum bertolak ker muadzam..dok pening nak pilih bas mane..ader 5 buah bus p sane..

~~ IIM staf n student IBC n CSR rebung..wah..kitaorg nie..boleh nak dikatakan jadi fasi untuk student2 nie..derang jer yang kene conduct..kitaorg sebagai advisior...tapi penin jugaklah memula..banyak hal yang terjadi sewaktu aku berada di sana..


~~ Nie gambar da kat sane da..da tersilap letak Q nyer..tak perlah nevermind..kalau perasan dewan kat belakang nie..same macam name dewan kat UiTM Shah Alam..heheheh..nie kitaorg kat MRSM...pose2 sampai aku malas da nak gambo...time nie..da bahagikan kumpulan da..sume berpecah..aku jaga site untuk karaoke dan wayang pacak...

~~ Yang kat bawah nie aku da ader kat padang...mase malam sebelum hari didalam gambo nie..kitaorg da di bahagi kepada beberape kategori..ader yang jaga bahagian larian integriti ( Cik Shikin),pertandingan melukis( Kak Mas), karaoke dan wayang (aku), sukaneka dan sukan (kak ros..n farhana)...kitaorg kat zon C..

~~ Program nie ader 3 zon..zon A,Zon B n Zon C.. Kat zon A bahagian Protokol..si Yany jadi ketua..zon B, zon adik angat CSR rebung,En. Rezaidi jadi ketua.. Zon C , Zon macam ala2 jom heboh...Kak Yuslinda jadi ketua..hurm..mase pembahagian..ader lah anak2 buah dari IBC kene wat keje..
~~ kat bawah nie..group aku..sumenyer komited..bagus2..mase malam tue mesyuarat berjalan lancar..agak huru hara jugak..sebab group aku nie jaga bahagian karoke n wayang pacak..Jabatan Orang Asli langsung tak nak bagi kerja sama..aku hampir bertegang leher dengan jabatan org asli..nasib baik di leraikan oleh anak2 buah aku...yelah..korang bayangkan lah...mase time pagi kitaorg tengok stage utama kitaorg kena pecah..peh..terbako hati aku..

~~ aku kesian kat budak2 aku..dengan PA syatem tak sampai2 sebab nak setup..jabatan org asli tak nak bagi kerjasama langsung..kak linda memang da bgtau hal nie..tapi aku memang geram betul dengan org JHEOA tue..memang tak de integriti langsung..rase nak report jer ngan KSN biaq padan muke derang kene bambu..aperlah masalahnyer bagi kerjasama kat IIM nie..yelah beb..nie kira program besar IIM tue..

:: Tue anak2 buah aku..dari kiri Syuib, Fat, Syafiqah,shila, ?, anis, Syafiq(Leader), Gee n Bad ::

~~ Keesokan harinyer pada hari kejadian sabtu pagi..PA system tak sampai2 da pukul 8.30 pg..sepatutnya da kene pasang malam tadi.da lag stage kene pecah..terpaksalah kitaorg wat kat bawah..nasib baik bhg expo bagi 6 kanopi kat kitaorg...huh..memang hampeh tahap cipanzi...pepagi aku da maki hamun da..sampai muke aku merah padam...pagi tue DJ asyik FM da sampai...malu giler syafiq dengan aku..nak tak nak kene tunggu jugak lag org JHEOA..

~~ dalam kol 10.00 baru derang sampai...huh..memang janji tinggal janji..aku mals nak citer lah..memang aku betul2 gaduh dengan org JHEOA..kalau aku ikutkan hati..memang aku tak peduli lah..tapi biler pikir balik nama baik IIM..aku pon bla dari khemah..n biar kan dak2 aku y handle..bongok...aku tak penah jumpe jabatan yang tak de integriti cam tue..

~~ Menurut sumber2 yang aku dengar..dalam meeting JHEOA nie..kemain angguk lagi semua boleh..tapi biler hari kejadian..sume yang di janjikan tak betul langsung..ni ker jabatan kerajaan punyer servis..memang kene adu nie..ha!!!geram aku..bukan zon C jer yang kene..Zon B pon huru hara jugak..pasal jabatan nie punyer hal..huh..len kali tak payahlah nak ader kerjasama dari derang..IIM boleh jer mintak kerjasama dari Jabatan Penerangan lain..

~~ IIM pon bukan nyer tak de barang...PA system kitaorg lagi mahallah dari korang punyer.. huh..tak heran lansung..da lah bass tak sedap ..geram aku...

~~ pas keadaan agak tegang..aku pon chow..ikut kawan2 aku yang lain..derang sume tau aku tengah hangin..abg jeps yang tenagkan aku..n sume nyer..Thanks My Lovely Fren..aku tak lepak kat khemah aku..memang aku stress sangat..tapi yelah kitaorg advisior..tapi nama baik IIM aku ader lah rase tanggung jawab biler da di letak dibawah jagaan aku..GERAM.....but..apepun semuanyer berjalan lancar..

~~ Sambutan karoke ok..cume kurang promosi..kat radio hot FM,RTM , Asyik, Sinar pon ader annouce pasal Program Jelajah Integriti nie...hurm..terkilan jugaklah biler jabatan tue wat cam nie kat IIM..aku lepak tengok booth kejap jer..banyak nyer lepak kat dewan..sebab wayang pacak pon ader hal jugak..sian budak2 aku..

~~ Biarlah..yang penting si syafiq (leader) die melaporkan keadaan dari semasa ke semasa kat aku..then petang tue..semuanyer berakhir dengan puas hati..aku tengok kejap2 jer anak2 buah aku..pastu sharp kul 5 ..aku n yang lain balik apartment kat Desasiswa harmoni di Uniten..

~~ Malam tu plak..ader majlis penutup dan penghargaan..huh..kejap jer da saat terakhir..neway..kenangan terindah jugaklah ..walaupun hati aku panas..hehehehehe...malam tue makan nasi lemak..pas tengok pertunjukan gamelan,tarian n ucapan yang berjela2 dari YB2 terhormat..
~~ pastu ape lagi..sesi bergambarlah..nie konon2 nak wat cover story..tapi si hairy nie wat slek lak...hehehehe...but nice pic..

~~ aku n anak2 buah aku..yang 3 org lagi tak dapat di kesan..nice pic..nie dak2 IBC..(syafiq, syuib, bad, anis n Gee)

~~ Nie bergambo kat cermin pantulan...hheheh..abg jeps..aku,kak mas n kak rose...aku sebenarnyer kompios..siape lagi sorng kat belakang tue..nampak macam ader muke org..tapi tak per..abaikan...
~~ nie gambo last day..sebelum bertolak balik..aku balik naik van dok belakang skali..huh..pening kepale..benti kat jempol sebab makan tengahhari...da kelaparan masing..yang siannyer kak maslah..da lah die berbadan dua..heheheh...alhamdulillah..aku n rkan2 yang lain sampai kul 6.00 ptg kat IIM..

~~ My dear amik aku kat opis..die rindu sangat kat aku..terus ajak p tengom wayang kat cineleisure..citer twilight..b4 tue aku memungah barang2 dirumah..aku balik sampai rumah dalam kul 12.00 mlm..huh..letih..mandi..n tido....

~~ Citer twilight best..nnt p tengoklah..sebelum p Muadzam aku da p tengok los n faun..wah..lagi kelakar giler..tak rugi kalau p tengok...hehehehe..k..jumpe next story..

3 comments:

LizHairi said...

rin,yg kat cermin belakang tu adalah botak.kan ke nmpk kilat2 je pale dier.hehehehe!!jom exchange link - http://lizhairi.blogspot.com

Anonymous said...

salam kak erin...mak ai meletop blog kak erin.. kak erin nak mintak gambar yg ader gambar kite leh X??? emailkan kat anisshariza123@yahoo.com..kite nak masuk kat fs la

Anonymous said...

kak erin anis nak mintak gambar yg ader pict anis leh x??? emailkan anisshariza123@yahoo.com