Monday, November 17, 2008

:: Rindu Padanya ::

~~ Da masuk seminggu da tak jumpa buah hati aku..rindu bangat sama my dear sorang tu..hari sabtu before die p kursus kat cherating aku n dear kuo date dlm kul 3 kitaorg gerak dari rumah..rase lapar plak time tue..p mamam dulu kat cafe kegemaran dear " Old Town Coffee, segambut...Nie makanan tengahari aku..nasi lemak ayam tanpa sambal ...huhuhuhu

Makanan y dear order aku tak tau ape name nyer..menu baru kat "Old Town Coffee"
~~ after selesai lunch..macam blur jer nak pikir nak p mane..aku baru teringat dear penah cakap nak p taman rama-rama kat Tasik Perdana..tanpa berfikir panjang kitaorg pon p lah kat taman rama2..aku mane penah p taman rama2 nie..baru first time...walaupun bukan berjiwa lembut aku pun sampailah kat taman rame2 tue..hihihihi...mse memula nak masuk kena amik tiket dulu kat kaunter..memula terkejut gak biler tengok kat papan tanda tue harga tiket untuk adult RM 24 seorang..niat da tak jadilah sebab aku rase macam mahallah sangat..baik p makan..pas tue akk yang jaga kaunter tue bgtau kitaorg harga tiket RM 8..nasib baik RM8 sorang tak delah mahal sangat..so kitaorg pon masuklah kedalam...

Pintu masuk Taman Rama-Rama Kuala Lumpur

~~ petang tue cuace agak panas...aku macam tak bape selaselah sebab panas..tengok rama2 semua tak ader..puaslah mencari rame2...pusing2 punya pusing rupenyer rerame sume hinggap kat dinding nyer..tinggi plak tue..kene melompat2 lah nak bg sume rerame tue terbang..heheheh..mase tengok rerame tue...cantik sangat...warne warni..yang aku paling suke rerame warne kuning tapi aku tak dapat amik gambonyer sebab sumenyer terbang2... tension...


Gambar nie dear yang amik...so sweet..

~~ Mse time kat bawah nie aku takut nak dekat dengan rerame nie..nak gambo tapi takut terbang..my dear da gelak2 kan aku sebab muke cuak nak dekat dengan rerame tue..ape lah mstlah takut die terbang...selain dari rerame ader gak tuntum , katak, ular sawa,rabbit, kumbang..gambo tue semua tak uploadlah dalam nie..nak p tengok kat friendster aku...kat sini aku cume upload gambo ikan gemok n rerame jer...


Mase nie takut nak amik gambo dengan rerame takut terbang

~~ Wah betape gemoknyer ikan kat taman rame2 nie..banyak aku amik gambo tapi tak dapat nak upload..malas nak kecikkan saiz..kalau korang nak tengok p lah ke taman rama2 KL best tau..tak rugi p sana...mase tengok ikan yang gemok2 kat sini..rase geram sangat..die bg makan ape tah sampai jadi gemok cam tue....


Yang nie gambo kat dalam kawasan dalam bangunan..wah seriously lagi banyak rama2 yang mati di awetkan kat dalam tempat pameran nie...melompat kegembiraan ..ada mase p la sini...sekali sekala lepaskan tension pas final exam semester...


Aku n dear kesayangan ku...wah kenelah snap gambar sendiri sebab mase time nie..org sume kumpul kat kolam ikan gemok...selepas jer kitaorg p taman rerame nie...aku pon macam da letih jer nak jalan..yelah hobi aku nie tido..jarang ler nak berjalan kuo rumah..kecuali dear ajak kuo n org lain yang drive...dear ajak p karoke plak..aku kate malaslah lagipon aku pikir cam karoke blei p bebile mase...time tue masih cerah lagi..pikir2 lagi nak p mane yer????blaa...blaa...bla..ha!!!!!aku pon bgtau die...jomlah kiter p KL Tower..tmpat tue pon tak penah jejak...tak plan pon nak p mane 2..terus jer my dear bawak p sana..wah gumbiranya hati...dengan slumber tak isi minyak lagi aku n dear p lah ke KL tower..sib baik tak jem...setibenyer di KL Tower aku n dera di sambut oleh staf2 KL Tower yang manis sangat...wah PR derang memang betul2 bagus...yelah banyak pelancong yg datang ..budak2 dari sekolah2 pon ader wat rombongan..mase masuk tue kitaorg kene charge RM10 ..nak naik atas..oklah...harga tiket RM 40..oleh kerana kitaorg nie warga negara Malaysia yang sah..tunjuk My kad juz kene RM 10...hehehheh :)..

~~Setibenyer kat atas..wah..tinggi...dear da gayat da..hwahwhahwha..kelakar tengok muke dear..nampaklah view KL...KL Tower merupakan menara keempat tertinggi dunia...hebat betul Malaysia...nampaklah view KL..aku amik kesempatan nie nak cari bangunan IIM..nampak dengan jelas biler guna binokular yang di sediakan oleh Nikon...jelas sangat bangunan IIM...then kitaorg stay sampai matahari terbenam...


~~Ni plak view KL waktu malam..wah cantik nyer...tak dapat nak amik gambo KLCC sebab betri kamera blei kong plak..lgpun kitaorg turun awal..lampu KLCC tak bukak lagi time tue...

~~Sebelum turun kebawah kitaorg amik gambo kenangan kat atas nie...cantik betul view KL nie...


~~ Nie view kat bawah..sakit kepala mendongak tengok KL Tower nie...terang lagik lampu kat sini...dalam kul 8 lebih kitaorg gerak untuk balik umah...sebab dear pon kene bangun awal pagi coz nak gerak p cherating..huhuhuhu..sedih + risau...but pengalaman p tempat2 tue memang menyeronokkan ..sambil2 tue nak sambut tahun melawat malaysia skali..hahahaha..rugi rasenyer kalau kita tk p tempat2 kat malaysia..banyak yang cantik2..macam bulan 6 yg lepas aku p Pulau redang..huh,...best sangat..pas nie nak p pulau lain2 plak...kene kumpul duit sket2...hehehe..so ape lagi p lah bercuti bersama family or kengkawan...huh..rindu plak kat dear seminggu tak jumper...da.....=)

6 comments:

-butterfly- said...

:: wahh!!
:: bukan main betul cople ni..
:: :P
:: kak, how much naik towers tu??

^i|z|z|a|h_n|h|k|m^

♥My Perfect High Heels ♥ said...

hai... apakah rase nasi lemak tanpa sambal mesti rase cam pelik je ke org tu lupe nk bubuh sambal

~aNNa~ said...

erin nnt kem salam kat azrai erk =) next time makan kat OTK try menu chicken rice with minced chicken. sedap!

ErinZ Site said...

::Reply For Izzah..

~~ Memang lah kitaorg Couple..
~~ Ala..Murah jerlah RM 10 jer
(Kalau Warganegara Malaysia)
~~ Izzah Warganegara tak?
~~ Ops!!!

ErinZ Site said...

:: Reply For Mama Fatini

~~ Kata makan nasi lemak ..mstlah rase nasi lemak
~~ huhuhuhu

ErinZ Site said...

:: Reply for Mama Irdina..

~~ Ok kak anna..nnt erin sampaikan kat die

~~ Lame tak dengar citer akk..bz yer wat tempahan cupcake n kek..

~~ Tomei2 rekaan akk..hope perniagaan bertambah maju..=)