Monday, December 14, 2009

:: Recharge ESQ 165 and Jalan2 Cari Pasal ::

Aloha..

~~ Pagi nie start keje dengan keadaan mengantuk sangat...yolah, aku baru balik dari KL mlm tadi..bas pon sampai kul 12 kat kuantan..Nak share story..actually tujuan aku P KL nie satu jer..sebab aku nak p Recharge ESQ..lama da tak p Recharge..da berkarat da otak nie..rasa jauh n tak yakin lagi pada diri..

~~ Aku bertolak ke KL ari Jumaat jam 8 Malam..Jumaat tue..mmg da berkobar2 nak P KL..aku pon da lama tak jumpe Sarina n Pija..B4 gerak tue..aku singgah umah papa..sebab nak amik die..Mak die siap masakkan untuk aku b4 aku gerak p KL..huhuhu.."Udang Goreng Masala"..Tq Mak Cik..Hehehe..







~~ Then pas makan, terus p Terminal..oleh kerana terlalu excited..aku pon terlupa nak Salam My Dear..hhehhe..marah ler die..Then aku patah balik semula sambil gelak2..harhahrhahe...pastu naik bas..bas gerak kul 8 mlm sharp..naik Maraliner...dalam bas aku tido jer...malas nak hirau org keliling...ada sorang mamat nie memekak dalam bas..mangkuk betul...macamlah die sorang bayo duit tiket..hish..Sampai2 KL dalam kul 11.30 mlm kat pekeliling..Kak Sarina n Hubby die amik kat Pekeliling...huhuhu..pastu kitaorg terus balik Umah..

~~ Mase kat umah tue..aku mmg ngantuklah sebenarnyer..tapi borak2 kejap dengan akak..then barulah tido sampai pagi..

~~ Pagi tue..sesiap nak p ESQ..huhuu..dekat jer sebenarnyer dengan umah...Matrade tue kat sebelah masjid wilayah..Sampai2 jer..derang tegur kita dulu...bagus2..ramai jugak lah peserta..Start program kul 8 pg...mmg kitaorg kene tahan dulu..bagi peserta masuk dulu..huhuhuuuuh...ATS bagi taklimat sikit kat kitaorg sebelum masuk..apa yang kitaorg boleh dan tak boleh buat..aku ok jer..then baru aku leh masuk..biasalah..masuk2 jer kalau tak meremang bulu roma mmg tak sah lah..sound system mmglah kuat..huhuhuhu..sesi hari nie sama jer dengan sesi yang aku p dulu..sebab kan aku p recharge..









~~ Tghari gap n masuk balik...aku kul 5.30 da balik sebab after minum petang tue..aku tau aktiviti nyer permainan untuk peserta..so aku pon balik awal lah..kak sarina n hubby die amik aku..kitaorg p chowkit n tesco damansara..then balik jumpelah pija..die da sampai awal lah kat umah..sian die tunggu lama..HA!!! aper lagik..kalau ada minah nie ader kat umah..kecoh lah umah tue..hehehe...bergosip lah aper lagik..hihihihi..malam tue kiotg p UPTOWN Setapak...hui...ramainyer org penat seh..aku mmg letih lah kan..dari pagi tak tido..pija siap suh aku beli2 aper da..da lah lum gaji..setelah termakan...aku pon beli lah selai..kalau tak minah nie tak diam2..lepas kitaorg p UPTOWN..lepak kat MCD..hhehhe..balik jer..sempat2 bergosip..pastu tido dlm kul 4..





~~ Pagi tue..bangun solat..then tido balik..dlm kul 9.30 bangun..dok gosip lah..dgn pija n akak..hurm lama dah tak cam nie..rase windu zaman2 bujang dulu..hehehehe..macam2 yang terjadik upenyer..kitaorg share2 citer..mmg poblemlah.. pulak tue darah masing2 manis..cume sarina jerlah da tak manis..hehehhe..





~~ Dlm kul 11.15 tue pija pon nak balik sebab die jadik pari2 weeding kawan die..eh..yeke???heheheh..bukan lah..die nak p weeding kawan die....pija nie mmg..semua die nak commit..aku appreciatelah..die nie..mmg kawan sampai mati..sedih pulak die nak balik da...babai2 lah die..hurm..banyak pulak perkataan baru yang belajo ari nie dari die **I*S...hwhahwhahwha....



~~ Dlm kul 3 tue p lah jalan TAR..aku nak p survey2 barang kawen aku..hui pening...p lah kat sin yin cari aku nak compare harga barang kuantan dengan harga barang KL..ader jugak yang mahal..ader jugak yang murah...pastu teringat lah mase dok KL nie..aku tak delah kecoh sangat nak p sini..hehehhe skung baru lah tau..susah betul dok jauh nie..





~~ Dlm kul 6.45 kitaotg p gerak ke MAsjid Wilayah..lepas solat maghrib..akak n abg Z anto aku p Pekeliling..Dlm kul 9 bas gerak...dalam bas start jer bas gerak..aku tido sampai 5KM gambang kat signboard..pastu stanbylah..aku da call papa suh die amik..aku benti kat Tunas Manja..Lepas da balik tue..aku kemas2 barang n Tiddo..ngantuk jugak sebab tido dalam bas kan..bukan nyer nyenyak sangat..sakit tengkuk2 aku..so..gud nite n sweet dream lah pastue..Tq to papa sebab bagi mama p KL then Thanks for akak&hubby die..also to pija..sebab layan aku dr jauh datang nie..maybe..aku akan menyusul lagi ke KL after dis k..da....

2 comments:

Awin said...

Erinz...

Wah dah lama akak tak melawat blog nie. Bgusnyerr dtg jejauh pi recharge. Akak pun dah lama tak pi lerr...dah merundum semangat nie..:(

ErinZ Site said...

Salam..

Hi kak awin..tq coz sudi nak jenguk blog erinZ..heheheh welcome2.insyallah...blog akan di update selalu....ha!! tengok semangat tue p recharge..p lah kak..kalau ader free..erin p tue pon sebab rasa dah down da..tak de semangat nk wat pape pun...atlease..boleh tau aper tujuan kita...kalau tak p tiga3 hari pon sehari pon da cukup.modul die same jer...