Thursday, March 5, 2009

:: Welcome To Sarawak ::

**Hari Pertama sebelum bertolak


~~ Wal'lah..hari yang di tunggu2 da pon tiba..berdebar gak hati nie..sebab nak p Sarawak cam nie..Hurm..pagi2 My Dear Azrai da gerak amik aku..kitaorg ke Opis dulu sebelum ke KLIA..wah..Gerak dari Opis tepat jam 7 pg..kitaorg sampai dalam kul 8.15 pagi kat KLIA...



~~ Mase dlm perjalanan nie..My Dear Azrai n Abg rahim dok berCeritelah story derang..mase derang naik flight..ceh..menipu aku jer lebih..benci aku...

~~ Actually..kitaorg sampai jer terus p tukar itinery kepada tiket yang betul nyer.heheheheh..wah..first2 tue kene wat sendiri..tapi tak boleh kuo aku nyer tiket kat kiosk...so aku kene p kaunter...kat2 situ gak..after that...aku n abg rahin pun p la letak largage kat tempat letak beg..beg tue..die masuk dalam bonet kapal terbang...

~~ Pas tue...aku , My Dear n Abg Rahim pon p lah breakfast kat McD...hurm...Sebelum tue aku n Azrai bergambo..ler...kat Pelepasan Antarabangsa...



~~ Mase time makan tue..derang dok story ler...pengalaman2 derang..hurm..ye ye orr jerlah..Dalam fikiran aku..eeeee...takutnyer...nebes seh...aku baru first time naik..macam2 ler aku pikir dlm kepale otak nie...but..muke aku still relax jer...al maklum ajelah..nnt Azrai msti sakat aku..





~~ Nie gambo tiket yang betul2..Wah Kuching...tunggu...aku datang..heheheheh..lawak lah..but nie kenanagan manis bagi aku...Neway Thank to IIM



~~ Nie aku gambo tempat anjung tinjau..tengok2 kapal2 terbang "takeoff"..tuler perkataan yang aku baru dengar dari kedua2 lelaki nie..heh..kerek..mentang2 ler penah naik kapal..boleh lah nak citer2...



~~ Tunggu2 nyer tunggu sampailah masenyer aku kene check in kat dalam Kapal..wah..Macam2 perasaan mase kene check ngan polis kat KLIA..sebelum aku masuk untuk Check in..Before that...aku salam ngan My Dear aku..wah cedihnyer nak pisah ngan die...walaupun kejap..aku memang tak pandang die pon mase pas check in..sebab..mate aku da merah..aku nangis weh..nnt Azrai perasan..aku takut sebenarnyer...pas tue...terus p tempat tunggu ..kat gate A7...mase masuk tempat menuggu tue..tak lama..dlm 5 minit..kitaorg da kene masuk dlm flight..wah..bedebar2..ader 2 org stewedest tunggu kat pintu masuk...comei2...lepas tue..aku n abg rahim terus duduk..yes..duduk tepi tingkap...



~~ Mase tue..dengar ler arahan2 dari anak2 kapal..telefon bimbit dan segala peralatan electronik mestilah di padamkan heheheh...mase die nak take off tue...takut gak...best giler pas terbang kat awan..wah..adalah gambo2 aku di atas awan...Ya Allah cantik sungguh ciptaan mu...



:: Gambar atas nie..Kapal baru nak Takeoff ::





:: Tengoklah awan tue seketul2 sikit pun tak berlanggar antara satu dengan lain::



:: Mase nie aku betul2 di atas awan..awan kat bawah kapal terbang..wonderful ::



~~ Setelah da stabil amse atas awan tue..kitaorg di hidangkan makan...tulah makanan nyer...pineapple pie..ada roti sikit..yogurt...,biskut n air jus oren..sedap2....



~~ lepas da makan ..aku pon cam tertido jap..then kitaorg pon dah nak sampai...Flight da nak touch down airport Kuching..wah..besh2...



~~ Pas sampai jer..da macam pening2...hihihii..then terus p check out..ada pemeriksaan imigresen sebelum kuo amik beg..kuo jer terus amik beg n kitaorg terus p kaunter teksi..nak p check in hotel...Teksi ada banyak..kitaorg terus naik teksi..teksi terus hantar ke Habour View hotel..Semua perjalanan dari airport ke Cat City RM 22..huh...sebelum tue..borak2 ngan Uncle teksi..tanye mane Grand Margarita Hotel..sebab tempat kitaorg kursus dengan hotel tak sama...pas sampai jer hotel itaorg rehat dalam..kul 2.00ptg kitaorg pon kuo jenjalan..saje nak tengok bandar kuching..alahai..tempat nyer dekat2 jer...hurm..walaupun aku agak malas nak berjalan..tapi aku kuatkan jugak semangat untuk berjalan...heheheh..aku sebenarnyer lebih suke tido...wah..pengakuan berani mati nie..



~~ Pas jalan2 jumpelah hotel tempat kursus..aku n rahim p survey2 tempat..kitaorg jalan2 kat waterfront..bersih bandar kuching..Pas tue..da jalan2 dengan abg rahim kitaorg pon berborak ler dengan ada pak cik guard kat tepi jeti tue..die ader citer ler pasal kek lapis sarawak..hurm..mule neyr cam tak sure jer nak naik sampan tue..takutnyer..tapi biler peratikan org2 yang semberang sungai tue..ok jer...hehehe..kitaorg pon p lah seberang....naik sampai...toi..toi..toi..cuak gak...Bayo 40 sen jer sekali seberang (murah kan???)



~~ At last...sampai jugak kat seberang sungai...dan aku n Abg rahim memulakan perjalanan ke tempat di mana ader jual kek lapis tue..wah..cam jalan2 cari makanlah plak...Aku n abg rahim puji lah org2 kat sana..sebab semuanyer ramah2 n baik hati..biler tanye mst derang bagitau n akan hulurkan pertolongan...malah cam berebut2 nak tolong...betapa baiknyer org sana...huh...agak jauh jugak bg aku..tapi abg rahim kate tak jauh..cet...tapi memang tak jauh pon rasenyer...



~~ Ha..kan da beli kek lapis nyer..satu kotak....aku n abgrahim nyer...tak boleh beli banyak2..berat oo..cam ner nak bawak balik...Nama kedai nie Kek Lapis dayang salha..hurm..banyak pilihan sampai tak tau nak pilih mane satu...kat kedai nie..bukan kiter jer..ramai gak artis2 beli kek nie kat tempat nie..tempat nie pon ader kilang skali..boleh tengok cara nak buat kek lapis nie...



~~ Then kitaorg terus p cari kedai makan kat2 tempat situ..ader kedai makan..atas bumbung..aku da nampak da mase memula turun dari jeti tadi..pastue ader sorang abg tue..bgtau..dik makanlah kat atas nie..best tau...murah pon murah..tanpa pikir panjang..aku n abg rahim naik ke atas..wah..cantik tul kedai makan tue...cam ala2...sarawak lagi...



~~ Memang betullah...murah...menu2 kat atas nie cuma RM 30..sedap memang sedap...nasi 2, Tomyam sarawak (besh nie), Udang goreng Butter, Kailan ikan masin, Ikan bawal 5 rasa(baru first tiem rase ikan nie)..bestnyer...lepas menjamu selera sesi gambo2 plak...



:: Sudut yang menjdi tarikan aku..sudut barang2 antik...nie...



:: Sebenarnyer basikal nie..boleh sewa untuk p jalan 2 satu jam RM 2...tapi kitaorg saje jer nak jalan kaki..nak rase suasana kat sini... ::



~~ Actually..jeti dgn tempat kitaorg makan tadi tak jaun jalan2 terus sampai jeti..wah da settle satu keje....kitaorg pon naik sampan untuk seberang sungai sebelah sane..muke da cuak sebab sampan tue..berat sebelah..abg rahim pon muke cuak..sebab ader 2 org lagi dari KL..bawak kek..kek tue yang berat sebenarnyer...



:: Muke Cuak Abg Rahim..Sampan tue da senget sebelah..hahahahhaha :::

~~ Alhamdulillah..akhirnyer sampai jugak ke seberang sungai..pastu kitaorg balik..n terus hantar barang ke hotel n kuo balik..untuk cari sebinier..yelah..takut2 tak sempat...nak p cari..dah lah kitaorg sama2 first time kat sini..takut tak jumpe...

~~ P lah beli..da beli belah pas tue balik..mandi..n tido....see da stiry next day...Muahx...

0 comments: