Tuesday, November 23, 2010

:: BBQ wif My Famili at Muo ::

~~~ Aloha..

~~ Sabtu lepas aku balik kg..actually, aku aritu nak buat suprise kat family aku..aku bgtau tak balik..tp tak sampai hati plak kat mak n ayah...last2..jumaat tue aku suh adik bgtau mak aku balik..hehehhe





~~ aku gerak dr kuantan ari sabtu kul 7.30pg..sampai muo dlm 11.30..My dear lalu tangkak plak..die nak tukar angin..lambatnyer la hai lalu tangkak...selalu kitaorg lalu kepong..tak pelah..mane2lah janji selamat sampai..



~~ Sampai2 jer terus buat keje..basuh ayam..basuh ati..then aku kene jaga..anak2 buah aku..adoyai rindu tul kat alip n aura...petang tue..rumah dah ramai dengan sedara mara..meriah betul BBQ umah aku nie..dah macam kenduri..hehehhe..aku pon konpius..





~~ Tak pelah..petang tue..bebudak dah ramai..sedara mara ader kat dapur..menolong..aku pon ader gak buat keje sikit2..hehehehe...bestnyer suasana kat umah..petang tue..dah siap2 nak bako2...majlis setat pas maghrib..ayah jemput org surau datang...hurm..ayah!! dah macam kenduri dah..aku suka style ayah..sebab die ader class tersendiri...kadang2 nak melayan..adoyai penatnyer..sebab semua die nak perfect...ayah jemput ramai..mungkin ayah ngan mak nak sedekah ..hurm..but enjoy..semua dapat makan..tak de yang tak cukup...







~~ menu pun sangat sedap...ada ikan pari,ikan kembung,burung puyuh,udang,sotong,nasi lemak, nas tumis..air kelapa muda..peh mmg sedap arr..rempah pon sedap...ayah ader bgtau..kalau ader umur tahun depan dlm bulan 2 3 die nak buat lagik..(jgn ler kata gitu ayah sedih aku)..semoga kita semua panjang umur...aku dah tombang kul 11 lebih malam..then tertido kat bilik depn..bangun2 tengok semua da kemas..aku pon kejut azrai kat dapur die pon tertido sian plak kat die..yelah..kitaorg sampai tadi..terus jer setat wat keje..sampai mlm..hurm..sok paginyer bangun pagi..makan n kemas dapur sikit2 then lepak depan ngan ayah n anak2 buah..ayah belanja makan aiskrim..heheheh..pastu anak buah sebuk nak ikut balik...bawak derang pusing2 jap..then kitaorg bertolak balik..b4 tue p umah bukit treh jap jumpe sedara mara..kebetulan kak milah tepon suh hantar suo abg udin yang tertinggal..





~~ Pastu aku, adik n my dear gerak balik ke kuantan..sampai kuantan dah kul 4.00ptg..p balik umah jap..mandi2..then anto adik pulok balik kolej die..pastu p umah mok kat sg isap..malam tue tido sg isap..hhehhe..sampai malam ..masuk tido da..penat sangat..pejalanan yang sangat rushing..tapi penat dalam keadaan yang menyeronokkan...=) terima kasih mak dan ayah kat kampung..mak dan ayah mmg terbaek =)

2 comments:

Shasha Dandelion said...

bestnyekan klu ada kg..~ ramai ley bkumpul...

kak apa ag kak..doa byk2 dpt baby la pulak..heh~

ErinZ Site said...

hehehe...yelah akk pun rindu sangat kat mereka di kg..apepun tq scha..insyallah..ader rezeki tue nnt =)