Monday, May 13, 2013

:: Trimester by Trimester ::

Assalammualaikum w.b.t

~~ Syukur Alhamdulillah..dapat jugak jari2 nie start menaip cerita yang dah dijanjikan...kat blog arini nak story sikit tentang baby dalam perut nie..aritu dah bgtaukan..nak upload gambo =) ..rasanya tak bape jelas lah untuk korang semua tgk..hehehehe

:: Buku pink ni biasa untuk ibu mengandung::

:; Saja amik gambo buat kenangan ::

~~ Harini dah masuk 30 minggu ..wow..due date pun da semakin hampir dah walaupun kalau ikut bulan lg 2 bulan..kesihatan saya Alhamdulillah...BB dalam perut pun sihat dan sangat aktif berpusing dan menendang dikala pagi hari, tengahari dan tgh malam..Hari2 pun rutin mcm tue..bulan nie pun dah start kira dah pergerakkan janin dalam perut..


:: Rasanya nie baru beberapa minggu sbb masih kecik jer..tp jantungnya berdegup nak membuatkan saya nak menitis air mata ::



:: First checkup di Klinik Kesihatan Gambang ::
~~  kadang2 die merajuk jugak taknak gerak..sebab bg die makan lambat..sememangnya pengalaman preggy nie satu anugerah..sebab ada insan lain dalam perut kita yang menemani siang dan malam..saat nielah emosi dan kesihatan sangat2 dititik beratkan..ibu mana yang tak nak anak yang dikandungkan tue tak sihat kan..semoga anak mama nie..menjadi insan yang soleh dan solehah kepada Allah..semoga kehadirannya dapat memberi dan menyambung keturunan Nabi Muhammad s.a.w ..
:: Masa nie p check sebab tetibe jer mcm die tak gerak mcm selalu.. See tangan dan telinganya sangat jelas telah membentuk jasad manusia..Alhamdulillah..doc kata tak de pape pd baby ::
:: Regular checkup kat Al-Farabi ::
:: Scan kat DMMC Kuantan... tak boleh nmpak lagi sebab kaki dia asik bersilang dari awal hingga kini..tak mau tunjuk itu flower ke bebird ?hehehe ::

~~ So hari nie sy nak shared beberapa gambo hasil dari scan2 doc dari klinik2 kesihatan kerajaan yang swasta yang saya telah pergi..tak jelas kot..hitam dan putih jer..Hehehehe.. Ok tak ingat plak bape minggu gamba2 diatas tue yer..tp bolehlah nak buat kenangan jugak..

~~ Alhamdulillah sepanjang trimester2 nie semuanya baik2 jer dia..Harapan mama nie BB mmg betul2 sihat kat dalam...Selalu doakan kebaikan aje untuk dia dan diri sendiri nie...=) See you next entry

Was'salam ...

0 comments: